hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مازندران| رشد 13 درصدی صادرات از مازندران

مازندران| رشد 13 درصدی صادرات از مازندران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به رشد ۱۳ درصدی میزان صادرات کالا در استان گفت: از برنامه صادراتی عقب نیستیم.

عبدالله مهاجر در مراسم تکریم از صادرکنندگان برتر استان افزود: صادرکنندگان سربازان گمنامی هستند که برای ارتقای خدمات و تولید تلاش می‌کنند.

او با اشاره به آمار صادرات استان گفت: ظرفیت صادرات استان مازندران در برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار است و رسیدن به این اهداف قابل تحقق خواهد بود.

او افزود: بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف پیشنهاد‌ها و راهکارهایی به دستگاه‌های مختلف برای توسعه صادرات داده است و در سال گذشته برنامه‌های خود را به استانداری اعلام کرده‌ایم و برای صادرات باید به بخش‌ها و حوزه‌های مختلف توجه داشته باشیم و اگر از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم به نتیجه خواهیم رسید و در حال حاضر از همه ظرفیت‌ها بهره نمی‌بریم. رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: امسال ۱۵ درصد ظرفیت برنامه ششم برای صادرات استان در نظر گرفته‌شده است و اکنون از برنامه صادرات عقب نیستیم.

او افزود: در سال جاری میزان صادرات استان نسبت به مدت ۹ ماه سال قبل ۱۳ درصد رشد یافته است و در سال قبل ۴۲۰ هزار تن کالا از مازندران صادرشده است که ۳۰۰ میلیون دلار مربوط به ۹ ماه سال قبل بود ولی امسال در ۹ ماهه ۳۴۰ هزار تن کالا صادرشده است.

مهاجر تأکید کرد: با کمک جهاد کشاورزی صادرات برنج مازندران به کانادا صورت گرفت و این نشان می‌دهد که می‌توان با همدلی بخش‌های مختلف به اهداف صادراتی رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد